Privat-konto

Allerede har en konto ? Log ind nu

Priser

Dage 30
Pris 1.495,-

Prisen er eksklusiv moms

Udfyld

Betalingsmetoder: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro

Har du allerede en konto ? Log ind nu

Nulstil din adgangskode nedenfor

Tilbage til login
loading

Rekruttering på sociale medier

Rekruttering på sociale medier er en stadig mere populær og effektiv metode til at tiltrække og ansætte nye talenter. Overvejer du at rekruttere på de sociale medier, er der fem punkter du først skal have styr på: 

  1. Identificer din målgruppe: Før du begynder at rekruttere på sociale medier, skal du forstå din målgruppe og hvor de er mest tilbøjelige til at være aktive. Dette vil hjælpe dig med at vælge de sociale medieplatforme, der er mest relevante for din virksomhed. Hvor er de unge, og hvad bruger de unge de sociale medier til?

  2. Skab en stærk virksomhedsprofil: Hvis du vil tiltrække talenter via sociale medier, skal du have en stærk og professionel tilstedeværelse på de platforme, du vælger at bruge. Opret en virksomhedsprofil, der beskriver din virksomhed, kulturen og værdierne

  3. Del dine jobopslag: Del dine jobopslag på de relevante sociale medier. Brug relevante hashtags og "tagge" eventuelle brand ambassadører, hvis du har et employee advocacy program

  4. Vær aktiv og engagerende: Sørg for at være aktiv og engagerende på dine sociale medier. Del relevante artikler, kommenter på andres indhold, der relaterer til din branche

  5. Brug betalt annoncering: Overvej at bruge betalt annoncering på sociale medier for at nå en større målgruppe og målrette mod de jobsøgere, der er mest relevante for din virksomhed

rekruttering på sociale medier

Det er derfor centralt, at din markedsføringsstrategi er på plads og du investerer tid og ressourcer i at opbygge en stærk og professionel tilstedeværelse på de platforme, som du vælger at bruge til at tiltrække talenter.

Har du ikke lige overskuddet til det, kan Ungarbejde.dk hjælpe dig. 

 

  Virker det? Få svaret her

  Hvad gør jeg nu?

Arbejder du med forskellige målgrupper, når du skal tiltrække kandidater til din virksomhed, og ikke nødvendigvis har detailviden om alle gruppers adfærd på nettet, så er der her ekspert-hjælpe at få.
  • Generation Z (dem under 30 år) har nogle særlige kendetegn, som er vigtige at kende til
  • Kan sociale medier "kun" bruges til brand awareness
  • Kan man måle effekten af markedsføring via Instagram osv.?

Er du blot det mindste i tvivl om din rekrutteringsstrategi, så hjælper Ungarbejde.dk dig gerne. Vi er specialister i målgruppen af unge og studerende under 30 år, og har været det igennem mere end 14 år.

Udfyld blot kontaktformularen til venstre, så er hjælpen på vej