Privat-konto
Allerede har en konto ? Log ind nu
Nulstil din adgangskode nedenfor
Rekruttering på sociale medier er en stadig mere populær og effektiv metode til at tiltrække og ansætte nye talenter. Overvejer du at rekruttere på de sociale medier, er der fem punkter du først skal have styr på:
Identificer din målgruppe: Før du begynder at rekruttere på sociale medier, skal du forstå din målgruppe og hvor de er mest tilbøjelige til at være aktive. Dette vil hjælpe dig med at vælge de sociale medieplatforme, der er mest relevante for din virksomhed. Hvor er de unge, og hvad bruger de unge de sociale medier til?
Skab en stærk virksomhedsprofil: Hvis du vil tiltrække talenter via sociale medier, skal du have en stærk og professionel tilstedeværelse på de platforme, du vælger at bruge. Opret en virksomhedsprofil, der beskriver din virksomhed, kulturen og værdierne
Del dine jobopslag: Del dine jobopslag på de relevante sociale medier. Brug relevante hashtags og "tagge" eventuelle brand ambassadører, hvis du har et employee advocacy program
Vær aktiv og engagerende: Sørg for at være aktiv og engagerende på dine sociale medier. Del relevante artikler, kommenter på andres indhold, der relaterer til din branche
Brug betalt annoncering: Overvej at bruge betalt annoncering på sociale medier for at nå en større målgruppe og målrette mod de jobsøgere, der er mest relevante for din virksomhed
Det er derfor centralt, at din markedsføringsstrategi er på plads og du investerer tid og ressourcer i at opbygge en stærk og professionel tilstedeværelse på de platforme, som du vælger at bruge til at tiltrække talenter.
Har du ikke lige overskuddet til det, kan Ungarbejde.dk hjælpe dig.
Er du blot det mindste i tvivl om din rekrutteringsstrategi, så hjælper Ungarbejde.dk dig gerne. Vi er specialister i målgruppen af unge og studerende under 30 år, og har været det igennem mere end 14 år.
Udfyld blot kontaktformularen til venstre, så er hjælpen på vej
Din forspørgelse blev ikke sendt!
Alle felter skal være udfyldt.