Privat-konto
Allerede har en konto ? Log ind nu
Nulstil din adgangskode nedenfor
Hvorfor er branding vigtigt, og hvilke typer branding findes der?
Der findes fire former for branding.
I forhold til rekruttering er de sidste to former for branding irrelevante. Til gengæld er både virksomheds branding og employer branding yderst interessant.
I forhold til at skaffe flere ansøgere til din virksomhed på kort og lang sigt, at der væsentligt, at du tænker på branding som rekrutteringsstrategi.
Der er der flere årsager til:
Ser vi på den første, virksomheden's omdømme, også kaldet for brand reputation, så laver Universum hvert år en undersøgelse. Det er ikke udsædvanligt, at det er de største virksomheder i Danmark, som ligger højt på denne liste. Men hvor ligger din virksomhed?
Men for at have en holdning (positiv eller negativ) til en virksomhed, så er det en forudsætning, at man kender til virksomheden. Ikke alle brands er lige så velkendte som Coca-Cola og Pepsi. Hvor stor kendskabsgrad tror du der er til din virksomhed?
Og endeligt, bliver vi hver dag bombarderet med nye indtryk. Derfor glemmer vi også hurtigt. Så er dit virksomhed's brand ikke top of mind hos ansøgerfeltet, så er du så godt som ikke eksisterende.
Derfor skal du have fokus på coroprate branding. Så lad os se, om det samme er tilfældet for employer branding?
For at vi er på samme sport, så lad os sætte en ramme for, hvad employer branding er:
"Det er betegnelse for virksomheden's måde at markedsføre sig på som en attraktiv arbejdsplads. Employer branding bruges derfor af arbejdsgivere til at brande sig overfor nuværende og potentielle medarbejdere"
Employer branding kan tage mange former, såsom:
At bruge employer branding som brand strategi kan derfor bidrage til, at styrke:
På den måde styrkes den sociale brandværdi (brand equity) for virksomheden.
Din forspørgelse blev ikke sendt!
Alle felter skal være udfyldt.