Callcenter job
I et callcenter job:
- Tager du telefonopkald fra kunder eller potentielle kunder. Det vil sige salgsarbejde
- Det kan også være et job som fundraiser, hvor du finder personer, som gerne vil støtte en god sag
- Du besvarer spørgsmål, løser problemer, og hjælper med at guide dem du har ringet til, gennem forskellige processer
- Det kan også indebære at håndtere klager, foretage opfølgende opkald og muligvis sælge produkter eller tjenester, afhængigt af typen af callcenter
- Skaffer du informationer til markedsundersøgelser
Vil du gerne arbejde i et callcenter, så er en computer og din telefon dine bedste venner. Via computeren får du en liste over alle de emner, som du skal ringe til.
Derfor er det vigtigt, at du kan du brænde igennem på en telefon.
Et job i et callcenter kan styrke dine evner til at formulere dig, og det kan derfor være en kæmpe fordel at have denne type job, så du bliver vant til at håndtere svære situationer og indvendinger - dvs. det samme, som når du går til eksamen.
Det er også vigtigt, at du har:
- Positiv energi, der spreder sig til kollegaer, og de personer, som du taler med
- Lysten til at være en del af et team, da du bliver en del af et socialt fællesskab
- En interesse i at udvikle dig baseret på den feedback, du modtager
- En stærk vilje til at kæmpe, selvom du møder mange: "Nej tak, det har ikke interesse"
- Entusiastisk med mod på at gribe telefonen
Når du søger et job i et callcenter, kan du typisk vælge imellem:
- Dagvagt: Op til 37 timer om ugen, hvilket svarer til fuldtid
- Aftenvagt: Typisk 8-16 timer om ugen
For at blive ansat i et callcenter, er det typisk ikke et krav, at du har erfaring fra et job i et callcenter. Du får den træning, som du har behov for, for at blive en dygtig kollega.
Som alternativ til at arbejde i et callcenter, kan du arbejde hjemmefra, hvor du i princippet har det samme job. Du har bare ingen kollegaer til at støtte dig til, og det kræver, at du har en høj grad af selvdisciplin.
Arbejde hjemmefra
Det fede ved at arbejde hjemmefra, er helt klart at du kan arbejde fra hvilket som helst sted, blot du har adgang til internet, en computer og din telefon. Og så er digital viden typisk en fordel at have. Det vil sige, at du har let ved at bruge forskellige online programmer.
Du skal derfor ikke tage begrebet: At arbejde hjemmefra, helt bogstaveligt. For du må gerne sidde på skolen, når undervisningen er færdig - i idrætshallen, før du skal til træning - eller et helt tredje sted. Det er dog vigtigt, at du kan sidde og arbejde et sted, hvor du har ro, og ikke forstyrrer andre.
At arbejde online giver dig mulighed for at tjene penge hvor som helst. Jobbet er typisk et deltidsjob, og det giver dig en høj grad af fleksibilitet, da du kan arbejde fra mange forskellige steder, og du har i vid udstrækning også mulighed for at ringe, når det passer ind i din hverdag.
Dog kan der være begræninger i dine arbejdstider. Nogle produkter og services egner sig enten bedst til at blive solgt i dagtimerne (typisk salg til virksomheder), eller om aftenen (til privatpersoner). Ringer du om aftenen kan det eksempelvis være:
- Mødebooking
- Salg af abonnementer til aviser
- Salg af mobilabonnementer
- El-salg
- Forsikringssalg
Arbejder du hjemmefra har du den fordel, at du kan arbejde i dit eget tempo, men jo mindre du arbejder, jo mindre tjener du. For din løn er baseret på din arbejdsindsats.
Du har derfor gode mulighed for at tjene mange penge, hvis du arbejder meget og er dygtig. På den måde kan du hæve din løn på daglig eller ugentlig basis, hvis du mangler penge.
Vil du gerne arbejde hjemmefra, så klik på knappen:
Nu sidder du sikkert og er spændt på at få at vide, hvad du kan tjene som callcentermedarbejder, så lad os se på det.
Hvad tjener en Callcentermedarbejder?
Arbejder du i et call center, afhænger din løn af forskellige ting:
- Arbejder du på deltid (hvor mange timer) eller fuldtid
- Hvor dygtig er du
- Tilbydes der bonus?
- Hvilket callcenter, som du er ansat i
- Hvor meget erfaring du har med telemarketing
Et eksempel kunne være:
Deltid:
Fuldtid:
- Du arbejder 5 dage om ugen i en fuldtidsstilling. Det vil sige 37 timer
- Din løn kan være fast typisk fra 25.000 kr og op, eller din løn kan være baseret på, hvor mange af virksomheden's mål, som du når. I sidstenævte tilfælde vil din basisløn typisk ligge på 12-15.000 kr pr. måned
Vil du gerne have et job i et callcenter, så klik nedenfor.