Privat-konto

Allerede har en konto ? Log ind nu

Priser

Dage 30
Pris 1.495,-

Prisen er eksklusiv moms

Udfyld

Allerede har en konto ? Log ind nu

Nulstil din adgangskode nedenfor

Tilbage til login
loading

Kundeservice

Teleselskaber er storforbrugere af medarbejdere til kundeservice, men det er elektronikkæder, pakkeforsendelser og varehuse inklusiv IKEA også.

Tager vi serviceerhvervet, så udgør det mere end 80% af det samlede erhverv Danmark. De sidste 20% udgøres af jordbrug og udnyttelse af naturgivne råstoffer henholdsvis produktion, forædling og forarbejdningsindustrien.

I 1800 udgjorde serviceerhvervet kun 10% og i 1950-erne cirka halvdelen af i dag. Så man kan roligt sige, at Danmark er land kendetegnet ved sælge tjenesteydelser på det private arbejdsmarked, og som service indenfor den offentlige sektor.

Indenfor de liberale serviceerhverv findes:

  • Rådgivere
  • Frisører
  • Sælgere
  • Konsulenter

og mindst 50 andre fagområder. Men når vi vælger at fremhæve disse fire serviceerhverv, så er det fordi, at disse erhverv bruger utrolig mange unge og studerende i deres forretning.

Men som sagt, at findes der langt flere serviceerhverv, og mange af disse efterspørger: Elever, trainees, praktikanter eller studentermedhjælpere via jobportalen Ungarbejde.dk

Så det er selvfølgelig værd at bemærke.

Assistance

Når vil taler om assistance i forhold til rekruttering, så gælder det både i forhold til rekruttering af medarbejdere, som kan hjælpe med vejhjælp, men også assistance i form af vikarer eller sommerferieafløsere.

Men hvorfor betale et vikarbureau for en rekruttering af en tilkaldevikar, når man kan ansætte ufaglært arbejdskraft, i form af unge og studerende? Via den vej, kan du nemlig få hjælp her og nu, men også fat i en fuldtidsmedarbejder på sigt. Det handler om at plante nogle frø, som kan spire. Så kan du få glæde af høsten på sigt.

Bliver vi i landbrugsmetaforen, kan man også sige at: Er der en tørkeperiode, så vander landmanden - ellers bliver der ingen høst. Det vil sige, at landmanden tager en offeromkostning, for at få sin investering hjem, når der skal høstes. Alternativt, hvis der ikke investeres i vanding, så bliver det svært at drive sin forretning fremadrettet.

Og netop i 2022, har arbejdsløshedstalene være lave som ikke set i mange år. Arbejdsløshedstallet har været helt nede på 2,4%! Derfor skal der i den grad vandes, for at arbejdsmarkedet ikke tørrer ud. For når arbejdsmarkedet er knastørt, så kan du komme til at betale uforholdsmæssigt mange penge på at købe assistance via et vikarbureau.

Det betyder, at du med fordel kan ansætte fremtidens arbejdskraft nu, i form af at ansætte de unge i deltidsjobs, eller få fat i de studerende, som holder et sabbatår, og derfor kan arbejde på fuldtid for dig.

Hvad er en god kundeservice medarbejder?

En god kundeservicemedarbejder er kendetegnet ved at kunne:

  • Skabe kundetilfredshed og loyalitet
  • Tackle invendinger og reklamationer
  • Vise empati
  • Lave krydssalg
  • Genvinde ellers tabte kunder 

Sidstnævnte kræver dog en del erfaring med håndtering af reklamationer og opsigelser, for at man får succes dermed. 

Og god kundeservice er altafgørende. For starter et rygte, eller kan dårlige anmeldelser ses på Trustpilot - så kan det have stor betydning for, hvor andre kunder vælger at handle. 

Så det kan være en katastrofe at mangle gode kundeservicemedarbejdere - både på kort og lang sigt.

kundeservicemedarbejder 

Vil du gerne finde en kundeservicemedarbejder eller har brug for assistance, så kan du gøre det ved at klikke nedenfor: